Skąd wziąć zdjęcia na stronę? 50 imponujących nawigacji do strony


Koszt wykonania strony, a umiejętności


05 kwietnia 2011, 21:03 | Skomentuj! | 8 006

Ile kosztuje strona? – to najczęstsze pytanie do webmastera. Jest to ważna kwestia, bo przecież jeśli cena jest zaporowa, to wtedy klient nie zdecyduje się na zlecenie. Pytanie jednak czy pieniądze to najistotniejsza sprawa w doborze webmastera? Co jest ważniejsze: pieniądze czy umiejętności?

Grafika użytkowa czyli m.in layouty witryn internetowych bywa różna. Każdy ma inny gust, ale jednocześnie każdy chce, aby jego strona prezentowała się jak najlepiej. Ponieważ grafika komputerowa jest przedmiotem studiów, dlatego można obiektywnie stwierdzić, że jeden projekt nieźle się prezentuje, wykonany jest ze starannością, a inny jest przygotowany na szybko albo przez kogoś, kto wyczucia estetyki nie posiada. Tych pierwszych projektów jest niestety znacznie mniej.

Istotną rzeczą, jaką warto zrobić decydując o zatrudnieniu grafika nie jest zapytanie o koszt wykonania serwisu czy zaufanie znajomemu w kwestii wyboru odpowiedniej osoby (choć w tym drugim przypadku sprawa się ma trochę inaczej, dlatego że rekomendują zwykle Ci, którzy sami skorzystali kiedyś z usług graficznych i są zadowoleni). Przede wszystkim należy znaleźć wykonane projekty/portfolio odnalezionego w sieci grafika, obejrzeć je i podjąć decyzję o dalszym kontakcie. Dalszy kontakt wiąże się oczywiście z przesłaniem treści, określeniem funkcjonalności, ilości podstron w serwisie i oczekiwaniem na wycenę. I tu znowu – jeśli na tym etapie zdecydujemy się na kogoś najtańszego, wtedy może się okazać, że będzie to ktoś, kto poumieszczał w portfolio cudze projekty. Albo, co chyba częstsze, wykonał je sam, ale dopuszczając się plagiatu. Takie podejście do sprawy jest naganne i może przysporzyć Tobie jako zleceniodawcy, wiele problemów – chociażby dlatego, że autor pierwotnego projektu może zażądać wynagrodzenia za naruszenie prawa autorskiego.

Oczywiście zdarzają się graficy, którzy są w stanie przygotować marny projekt za duże pieniądze. Będą to pieniądze wyrzucone w błoto, bo strona będzie zniechęcała do skorzystania z usług. Będzie pewnie też konieczne przygotowanie strony na nowo przez kogoś innego. Dlatego warto jasno określać zasady współpracy i samemu dostarczyć jak najlepsze materiały pozwalające zbudować atrakcyjną witrynę. Należy pamiętać, że jest ścisła zależność między materiałami, które dostarczymy, a końcowym projektem. Jeśli nasze materiały są kiepskiej jakości, a dostarczane zdjęcia są skompresowane, małe i w dodatku niewyraźne, wtedy nie ma co liczyć na dobry projekt. Podobnie jeśli wytycznych nie ma (albo ograniczają się do stwierdzenia „chcę żeby było ładnie i nowocześnie”) wtedy nie liczmy na dobry rezultat. Dobra strona jest zaplanowana od początku do końca. A dobry klient to taki, który z jednej strony przejrzał wiele witryn i podobają mu się niektóre elementy, ma konkretne wymagania, a z drugiej ktoś taki, kto potrafi słuchać grafika i jego rad dotyczących komponowania się układu jako całości.

Trzeba przyznać, że nie tylko przy tworzeniu stron internetowych, ale także w życiu przydaje się zasada: „Lepiej przeznaczyć większy budżet, dobrze sprawdzić produkt, a następnie kupić, aniżeli dokonywać tego samego zakupu kilkukrotnie”. Wychodzi lepiej i w ostatecznym rozrachunku zdecydowanie taniej.

Jeśli znalazłeś jakąś literówkę, daj mi o tym znać poprzez zaznaczenie tekstu i wciśnięcie kombinacji Ctrl+Enter.

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli dołączysz do mnie na Facebooku!

Kamil Lipiński – przedsiębiorca, bloger, projektant stron www, założyciel Mocnej Grupy Blogerów oraz człowiek, który ma wielką nadzieję na to, że można się czegoś sensownego o WordPressie dowiedzieć w 500 sekund.
Wierzący (bynajmniej nie w technologię) geek.

Subscribe without commenting




Instagram

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: